Det här med sommaren för en student

Varje januari kommer paniken smygande. Vart ska jag jobba till sommaren? Mitt exellenta helgjobb kan tyvärr inte ge mig några tider alls under sommaren, så jag måste alltid söka mig någon annanstans. Är lagomt sugen på macken, för det är sådana slitpass och lite väl långt, och om jag nu kommer skaffa den där hunden blir det helt omöjligt. Därför kom jag på den briljanta idén om sommarkurs. Den är redan kläckt av många andra, men jag är lite efter när det gäller smarta idéer. Hittade en kurs om kultur och mångfald som jag kände kunde gå in i huvudet, och även vara användbar i min examen, så nu ska jag bara vänta på om studievägledaren anser att jag kan få tillgodogöra mig dessa enorma 15 poäng. Visserligen så tror jag att jag kommer läsa den ändå, för med sådan stor social träning som jag fått genom alla mina jobb, och andra kurser jag läst på Uni så är min profil faktiskt rätt schysst. Jag skulle anställa mig. Haha! 

Imorgon ska jag passa Ombra till på söndag, och det ska bli kul att ha en hund härhemma. Visst, en lägenhet är inte optimal för en grandis men vi ska inte bo här för evigt. Om Henki får bestämma blir det INTE, men han får inte bestämma i det här ämnet. ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0