Duktiga ungar!

Har nyss varit och besiktat katterna. Käre bror tyckte han var rolig när han sa så. Bara en 2a på varje katt: öronen. Det lilla monstret tog med sig öronskabb hit och smittade det stora monstret. Han har nu kliat bort en ring med päls runt huvudet och ser ut som en Frankensteinkatt. Tack Tuss! Veterinärerna var i alla fall jättesnälla och gav mig en massa rabatt så det kostade inte hela Henkis skjorta, utan bara halva. Själv räknar jag örena för att överleva på pengar som jag lånat av mamma. Januari är ingen bra studentmånad. Katterna var hur duktiga som helst, och Snuffe är ju numera van blodprovstagare, så han la fram tassen lite vant och sen tittade han bort! Sötis!

Hö-körningen gick bra igår. Jag körde hela vägen, fram och tillbaka. Nu är jag inte längre släpkärre-oskuld, men jag hade klarat mig bra ändå, för vägen var vidrig och jag hade 120 i puls hela timmen hem. Innan vi ens kunde åka hem fick vi bli uppdragna av traktorn för den 4hjulsdrivna megajeepen orkade inte dra upp hökärran ur snön. Var lite nervös att svärfars bil skulle komma hem trasig, men den klarade sig. Nu älskar jag den! Tänk om vi hade tagit C's bil. Då hade vi aldrig ens kommit fram. Hu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0