Husmor Johanna är igång

I söndags tog jag ca 3000 husmorspoäng! Jag och mamma åkte till Ängebäck och plockade 5,4 kg jordgubbar - som vi sen åkte hem och gjorde sylt på. Den blev fantastico!


Massor av jordgubbar!


Massor av jordgubbar till MIG!

För övrigt är jag inne i en "det händer inte så mycket just nu"-period. Jag promenerar hunden (som inte hade skabb för övrigt), jag pluggar lite, är i stallet, städar, möblerar om, shoppar på IKEA... Idag fick jag hjälp av mina älskade föräldrar att städa ur garderoben. Eller rättare sagt, jag städade den och sen hjälpte de mig att slänga all skit. I en garderob med golvyta på högst 4 kvm fick det plats 4 soppåsar med pant, alldeles för många trasiga datorer, glasflaskor från fester för flera år sedan, kartonger från alla elektriska produkter vi köpt sedan vi flyttat in (AC, telefoner, bilstereo...). Nu är det borta i alla fall, och det är renande för själen. Out of sight - out of mind!

Jag såg nyss en av mina favoritfilmer: Brudens far!


Så underbart mysig! Jag älskar allt med både Steve Martin och Diane Keaton, så den här filmen är kanon! Familjen är viktig vet ni ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0