Husmor Johanna still going strong

Det är fredagkväll. Det är vackert väder. Jag passar på att stanna hemma och tvätta. Värsta idén! ♥ Jag blev öldrickaränka, och orkade inte engagera mig i att dra ihop sällskap, så det fick bli 8 Mile på kanal 5 och lite chips. Jag passar på att hänga tvätten på mitt nya ultimata torkställ i reklamen. Hur ska man annars spendera fredagkvällen än med tvätt och omhändertagande av sjuka barn? // Johanna, 96 år. . .

Sanningen är dock att jag inte suttit still en sekund sedan klockan 7. 30 imorse, så jag kanske helt enkelt är värd en lugn hemmakväll. 8.30 lämnade jag in Tuss för kastrering på Färjestads Djursjukhus. Minnen av ID-lappar runt halsen och att min bebis blev ivägburen av någon okänd blev alldeles för mycket, så jag grät som en unge hela vägen till stallet. Jag ringde Henki som blev förskräckt som vanligt när jag gråter hysteriskt. Jag kunde inte hjälpa det, för alla minnen av vidriga slangar och sterila lukter kom tillbaka - och då brister det för mig. I stallet fick jag mocka dubbelt i stackars Gobbes box eftersom skötaren inte kommit igår, och han då fått stå i skiten en hel natt extra. Underbart med vuxna människor som inte klarar av ansvar. Nu är den tiptopp i alla fall. Efter stallet hann jag hem och promenera Ombra, för sen åkte jag och mamma ut till supersnälla SofiaTeamSportia och investerade i min nya framtid som seriös motionär. Ha! Jag behövde hennes expertis för mina konstiga fötter... Springskor och joggingbyxor blev det för hela slanten, och de är nu provade med högsta betyg. Jag orkade dock bara jogga typ 70 meter innan jag fick totalhåll, men det är bra att starta långsamt ♥ Jag kan ju säga att Ombra var jättenöjd och började springa fortare hon också - och det är tacksamt att få draghjälp! Ni undrar förstås om jag slagit mig i huvudet, men idén kom från kusiner med mycket mer ork än mig. Vi ska tillsammans springa Midnattsloppet i Stockholm nästa augusti, och då är det på tiden att börja träna nu... 

Nu ska jag ta hand om Tussie. Hon är fortfarande lite groggy och lite skelögd av tröttheten efter sövningen, så man får vakta så hon inte försöker hoppa upp i sängen eller på stolar. Det brukar gå lika fort nerför sen.... ♥

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vaddå för kusiner?? Du har ju bara en som egentligen spelar nån roll ;) Och hon vill också springa lopp! Ja, det vill jag.

2008-07-05 @ 01:58:50
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag har aldrig sprungit en mil i hela mitt liv :D Blir att testa det i veckan när jag är ledig och hinner återhämta mig ;P Jag tar gärna promenad! Det är min melodi :D

2008-07-05 @ 07:02:51
URL: http://soffia.blogg.se/
Postat av: Anna

jag vill oxå börja träna! har köpt inlines faktiskt =) haft det förut men de försvann "i flytten" eller nåt, borta är de iaf.. :S men nu har jag nya värda 2000 kr men rea så de kostade 1000 kr =)



efter semestern ska jag börja träna på jobbets gym också, jag måste!! :D

2008-07-06 @ 18:27:39
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0