Snordyrt

I kontrast till att den nya bilen var så billig i inköp, så var jag ju tvungen att betala skatten på den nu när den är påställd. Det kostade mig 1381 kr. Förra veckan betalade jag även skatten på min gamla bil, som kostade mig 1312 kr. På ca 10 dagar har jag alltså betalat ca 2700 kr till Vägverket. Jag tycker att man borde få någon sorts gratissak för detta. En egen gata till exempel ♥ Skulle det vara så svårt att fixa? Jag försörjer dem ju! Jag kommer dessutom att betala 300 kr för att få bilen besiktad senare idag. Bara utgifter...

På fredag blir det ännu mer utgifter. Tuss, alias Minimonster, ska kastreras. Inte en dag för tidigt. Receptionisten frågade när jag ville ha en tid. "Så fort som möjligt!" sa jag så desperat att hon började fnissa i andra änden. Den senaste veckan har Minimonstret kissat inne v a r j e dag, och mestadels i Henkis säng. Efter att ha tvättat allt tre omgångar börjar vi bli lite trötta, så nu tar vi till storsläggan. Att kastrera kanske inte ens hjälper, men det märker vi ju efteråt, och då har vi åtminstone eliminerat ett skäl till varför hon gör det. Det blir även lite tystare och lugnare. . . Det känns dock lite vemodigt att min bebis ska bli vuxen sådär ofrivilligt. Hennes oskuldsfullhet(?) kommer försvinna och hon kommer inte busa lika mycket. Tråkigt, men det går inte annars.... Åh vilken ångest jag fick nu!



Min älskade luddrumpa! ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

åååh vilken söt kisse du har =)

2008-07-06 @ 18:29:50
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0