Ett osvenskt skrytinlägg

I Interkulturkursen jag läser nu under sommaren har vi fått lära oss att vi svenskar inte gärna skyter. Jantelagen med sitt "du ska inte tro att du är något" sitter hårt präntat i vår ryggrad. Därför tänkte jag göra tvärt om. Jag har nämligen något som jag skulle vilja skryta med, och det är om mig!

Jag har de senaste 5 åren kämpat med min vikt. Under tiden jag var anställd på hamburgerkedjan gick jag sammanlagt upp 13 kilo, och vägde som mest uppåt 80 kg. Jag hade "tur" och blev jämntjock över hela kroppen, istället för andra som bara får det på rumpan eller magen.

Såhär såg jag ut på midsommar 2005:


Klänningen gör sitt för att göra mig större, men kroppen därunder är inte liten ändå.

Idag när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner till 65 kg. Jag var helt säker på att jag åtminstone låg runt 70 för det har jag gjort de senaste månaderna, men icke.

Såhär ser jag ut på midsommar 2008:


Jag är dessutom extra snygg med strumpor överdragna upp på tightsen, och farbror H´s träskor...

En viktminskning på 15 kg på ca 3 år. Fy fan vad jag är bra ♥ Att jag skaffade Ombra har hjälpt mig med de 8 sista som jag aldrig riktigt lyckats med på egen hand, men nu är det gjort! Det bästa är att jag absolut inte går på svältdiet, utan äter både chips, godis och snabbmat ungefär 7 dagar i veckan. Eftersom jag går några mil i veckan med Ombra så får jag äta vad jag vill, och det är det som gör att det funkar ♥

Kommentarer
Postat av: Åsa

Äh fy fan va bra!! DU SER GRYM UT!!! visk klädkombon kanske inte var den s n y g g a s t e jag sett, MEN ÄNDÅ

2008-06-22 @ 17:28:16
URL: http://nuskamanjutydligenblogga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0