Murphys lag

Ja ni vet, lagen om all jävlighet. Kan något gå åt helvete så gör det ju gärna det. Jag kom på migsjälv igår med att fundera över att livet var så underbart och att allting rullade på så bra. Ha ha. Tji fick jag. När jag skulle betala räkningarna insåg jag att jag inte fått studielånet, och detta för att JAG glömt lämna studieförsäkran. Bra jobbat! Detta innebar att jag var tvungen att be mina älskade föräldrar om pengar, vilket inte ens är skämmigt - utan förnedrande. Jag har bott hemifrån i snart 7 år, och klarar mig inte ekonomiskt. Kan väl tillägga att sambo köpte en motor för 2/3 av sin lön denna månaden, och har heller inga pengar. Jättebra planerat.... Jävla Murphy.


MURPHYS LAG -
Om något kan gå snett, så gör det.


Följdsatser:


1 § Ingenting är så enkelt som det ser ut.
2 § Allting tar längre tid än du tror.

3 § Om mer än en sak kan gå snett, så kommer den som medför största skadan att vara den som gör det.

4 § Om du är övertygad om att det finns fyra möjliga sätt för ett skeende att gå snett och kringgår dessa,  kommer omgående ett femte att dyka upp.

5 § Lämnade åt sig själva tenderar saker och ting från att gå dåligt till att gå sämre.

6 § När du sätter igång med att göra något, måste något annat göras först.

7 § Varje lösning föder nya problem.

8 § Det är omöjligt att göra något idiotsäkert eftersom idioter är så påhittiga.

9 § Naturen hittar alltid det dolda felet.

10 § Moder natur är en satkärring



Jag har för övrigt äntligen fått tillåtelse att sluta äta piller, eftersom jag blir totalt sjuk i huvudet. Man kan bara skylla på PMS ett visst antal dagar i månaden... Dock medför detta en period av avvänjning, där jag är ÄNNU knäppare än vanligt. Jag är arg på allt, och vill mest av allt bara ligga i sängen med täcket över huvudet. Är det inte underbart med hormoner? ♥ Har jag riktig tur börjar väl hundtrasan löpa mitt i allt detta (det finns tyvärr tecken på det...), och då kommer ni få se på fyrverkerier!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0