Ögonen går i kors

...av trötthet. Att gå upp varje morgon klockan 05.00 för att kissa det lilla monstret (som ändå bara sätter sig och kissar fint 20 cm från dörren när man precis öppnat den och tror att "den här gången går hon hela vägen ut") tär på kroppen. Att C's hus är det mest oisolerade som någonsin byggts hjälper inte. Det är skönt med kallt i sovrummet, men inte när man måste ha yllekoftan på sig i vardagsrummet för att överleva. Spänningshuvudvärken är ett faktum. Detta kan vara en av de underliggande orsakerna till varför hon mår så dåligt hela tiden, och A alltid måste vara hemma från dagis med förkylning? (nähä!) Det är bara 4 dagar kvar tills hon kommer hem igen, så jag ser ljuset i tunneln. Det är inte överdrivet jobbigt, men det ska bli skönt att få flytta hem igen.

Jag orkar inte beskriva kursstarten idag, för jag har nyss gjort klart läxan vi har tills imorgon, och nu måste jag läsa ca 300 sidor innan jag somnar. Troligt att det kommer hända. Läser en sån himla bra bok av Torey Hayden som heter Bara Barnet som är mycket mer spännande och lärorik. Alla hennes böcker borde ingå som kurslitteratur i lärarutbildningen! Extremt bra beskrivningar av barn med alla sorters problem och hur hon jobbar med dem - fast som skönlitteratur.

Nu måste jag sova.... Först måste jag kissa monstrena... Suck.... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0