Fantastiska djur!

När man sitter hemma med magont är det bra att det finns tv. Jag såg Ellen-show förut, där de visade den här videon som inslag. 

Bakgrundhistorien är att två killar skaffar sig ett lejon, och behåller det som husdjur i ett år. De inser sedan att det inte är hållbart och skickar lejonet till en park i Afrika. Ett år senare beslutar de sig för att hälsa på.... 



Det är verkligen fantastiskt att se att lejonet faktiskt kommer igåg dem trots ett helt år i frihet utan kontakt med människor! Jag blir lika förundrad varje gång någon säger att djur inte har känslor eller personlighet. Då kan man inte ha haft någon erfarenhet av djur a l l s. Till och med min hamster (som man kan tro är för liten för att kunna ha begrepp om omvärlden) kunde visa känslor och reagerade på saker olika. Exempelvis satt han alltid stilla när jag spelade The Pretenders - I´ll stand by you ♥


Kommentarer
Postat av: Anna

klart de har känslor o minne osv! hamstrar har jag ingen erfarenhet av men de har säkert det de också kanske inte samma som tex hund o katt men något iaf...

2008-05-16 @ 00:04:05
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0