3 dagars turbulens

Kan även kallas "Stockholmsresan" såhär i efterhand, men när den pågick så tyckte jag allt gick i 350 knyck. Positivt snabbt då förstås!

Fredag:
Vi lämnar Karlstad runt lunch. Eftersom Mr Harry är med, blir det matpaus redan i Örebro. Vi äter på Scandic, och hittar en ny kul grej:

Harry kan sitta "själv" :) Jag fick alltså äta min mat VARM, och med båda händerna!

När vi når Stockholm är det dags för Harry att uppleva mer nya saker. Redan påväg till hotellet måste vi åka genom en tunnel! 



Lite spännande och läskigt i början med alla "blinkande" lampor, men han tog det med ro min lilla cooling :)

På väg från parkeringen till hotellet öppnar sig himlen och ner kommer inte bara de största regndroppar jag någonsin sett, utan också otroligt stora hagel! Det gjorde riktigt ont när de träffade en, och som tur var hann vi bädda in vagnen i en filt så Harry klarade sig :)

Jag och Harry bodde tillsammans med mamma och pappa, och vi hade ett eget rum i deras rum. Vi fick en alldeles egen dubbelsäng! Rummet var som en stor svit, och kändes riktigt lyxigt!

 

Lördag:
Vi gick på stan från 11-16, och det var några timmar för mycket... Att försöka shoppa som vanligt men med barnvagn är inte lätt. I princip ALLA affärer har rulltrappor, och jag hatar att åka i dem i vanliga fall - så det dröjde flera timmar innan jag gav upp och åkte med vagnen i en utav dem. Innan det raggade vi hiss vartän vi skulle, och för det mesta så funkade det jättebra. Värst var ju dock hissen i tunnelbanan på väg in till stan, då vi fick hålla andan hela vägen ner för golvet var täckt med kiss. Fy farao! Efter att ha shoppat en tunika, en oversizekofta, en huvtröja och en t-shirt till Henki så åkte vi hem. Sen var det dags för vila innan mamma, kusinerna och Fia skulle springa Midnattsloppet! De startade 22.26...


Team Harry!  ♥

Resultatet blev strålande! Jag är så stolt över dem som sprang i ösregnet, och blev innerst inne lite taggad över att få springa själv. Nästa år ska vi nog köra samma version fast i Göteborg, så nu har jag ett år på mig att komma i form! Iallafall - tjejerna snittade milen på en timme (wow!)  Efter att ha promenerat på stan hela dagen, sedan till Zinkensdamm där start och mål var, och sen tillbaka till hotellet så var jag trött! De andra firade med ett glas, men jag och Harry gick och la oss...

Söndag:
Det fick visst bli lite mer shopping! Vi tog bilen in till Gamla Stan, och strosade runt där ett par timmar. Vi hann med högvakten, fika, en farfarströja till mig, och mössa, mask och body till Harry från Kalikå. Mössan har öron och är så söt! Ni får se bilder på den från kräftskivan vi ska till i helgen, för då ska den invigas!
   
   

Om resan har lärt mig något så är det att man får inte vara blyg. Jag har ammat i de allra flesta miljöer, och det har gått hur bra som helst! Scandic i Örebro, trappan till riksdagen, i Kungshallen med alla andra miljarder människor, under en filt på en pall i ösregnet när tjejerna sprang, i lobbyn på hotellet... Mest imponerad är jag över Harry som varit så lugn och nöjd hela resan. Servitrisen på restaurangen vi åt på i fredags sa "Gud vilken snäll bebis du har! Han har ju sovit hela tiden!" - och så var det! Vår gullunge! ♥ 

Nu är det natten! :)

Kommentarer
Postat av: Fia

Världens snällaste bebbe :) Ser fram emot ännu en Harryweekend ;D Du, jag fattar inte den där websidan jag gått med i. Är det så att de har kampanjer för olika saker hela tiden, så typ Casall o Viking o de där har inga grejer att sälja på sidan just nu exempelvis? :D

2009-08-19 @ 22:50:33
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0