Helamma eller kvällsgröta?

Idag gav vi ingen ersättning, för det blev ingen skillnad. Igår när jag försökte mata honom med den så skrek han som en stucken gris, men med Henki så gick det bättre. Trots att jag ammat honom, sedan gett ersättningen efter 1½ timme så vaknade han exakt kl 01 igen. I surrender, Harry! :) Lillskrutten är ju snart 4 månader, så inom kort ska vi smygstarta med lite gröt. Det kommer sedan bli kvällsmålet, så förhoppningsvis kan det mätta lite bättre. 

Jag känner att jag aldrig har varit så velig som jag är med Harry. Från början var jag väldigt bestämd med att helamma tills han är 6 månader. Varför störa något som fungerar så otroligt bra? Det är smidigt att ha med sig maten automatiskt mycket längre, och så länge han går upp i vikt som han ska så mår han ju bra - plus mysfaktorn! Jag känner fortfarande väldigt starkt för ammningen, men samtidigt så är gröten ett bra komplement som kan ge oss det där lilla extra som jag känner saknas. Det är så svårt!! Frågar man 5 olika personer om råd får man 5 olika svar, och sen är det meningen att man ska kunna komma på något eget av det sen. Ja, vi får se hur det blir.... Kommer det att vara såhär svårt och veligt hela tiden? Blir man någonsin säker på sina beslut som förälder?

Harry somnade som en liten nyfödd nyss iallafall. Vi har fått in nya, lugna sovrutiner på kvällen, där han ligger i sin säng och jag bara petar in nappen när han tappar den. Idag tog det inte mer än högst 10 minuter så sov han. ♥ Efter en dag som denna så kommer även jag vissna rätt fort! :)  Vi har varit på Mariebergsskogen idag igen och lunchat med min mamma och syster. Nu på eftermiddagen har vi varit med J, J och kusin H. Vi fikade hos dem först och sen gick vi ner på stan och åt mat. Det blev en Oxfilé provencal för mig på Alfie´s, och det var gott! Jag har saknat blodigt kött under graviditeten, så nu fick det vara dags! 


Gubbarna myser i sängen på morgonen :)


Vi provsatt kusin H´s Bumbo-stol, och den var super. I den kunde Harry sitta upp "helt själv", och han gillade att sitta i den :) Superbra att träna sittmusklerna i utan att behöva fara runt på golvet och slå sig :)

Imorgon ska vi på kräftskiva så på söndag får ni förhoppningsvis se bilder! 

Kommentarer
Postat av: Iris

Hej Johanna!!

Ja beslutsångest var tydligen nåt man fick med på köpet..hade senast igår en diskussion om detta fenomen! Klarar inte ens o avgöra om jag ska gå på toa el ej.. inte bra!

Jag tycker iaf att du ska göra precis som du själv vill.. Är ju bara o testa sig fram! De som passar en bebis kanske inte passar den andre.

Vill du försöka få in kvällsgröten så testa o se om han gillar de..gör han inte de så kan man testa välling.. Theo har inte gillat typ nåt jag försökt ge han..bara välling går bra!



Till nåt helt annat.. Tack för inbjudan! Vi kommer förmodligen...ska bara fixa barnvakt så återkommer med ett ordentligt svar!

Kram

2009-08-09 @ 20:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0