Kvinnligt och manligt

Jo men vi är rätt stereotypa här hemma tyvärr. Jag städar, tvättar och har för det mesta hand om bebisen. Henrik betalar räkningarna, lagar en del av maten och slappar på soffan. Yes! Ikväll blev det dock sådär så att jag är tvungen att vara både den hjälplösa och den händiga nästan samtidigt.

Händelse: Vatten över hela badrumsgolvet...
Lösning: Jag ringer J som är vår handyman när det gäller vitvaror.
Jag - Hjälp! Jag har vatten i hela badrummet!! *efterföljt av pipigt skratt*
Vi pratar lite fram och tillbaka om slangar, filter och olika program på tvättmaskinen. Jag fattar ju faktiskt ingenting om tvättmaskiner, så att jag låter helt blåst kommer naturligt. Vi fattar inte hur vattnet kan komma underifrån maskinen... Till slut så lutar jag mig över tvättmaskinen - och inser att en slangen från tvättmaskinen ner i golvet har lossnat...
Jag - Men oj! Slangen på baksidan har liksom lossnat! Som att ringa tevekillen och inse att sladden inte är i typ! *'ännu mera dumt skratt*
Han
- Ja, men det var väl tur att den inte var trasig iallafall! *känner sig stolt över att ha hjälpt till*
Han
- Be Henrik tejpa ihop slangen sen när han kommer hem så kan du tvätta vidare då!
Jag - Ja det ska jag göra! Tack för hjälpen - verkligen! *smeker hans ego*

Men usch vad äckligt gullipluttigt det lät! Vart kom det ifrån? Och varför ska jag be Henrik tejpa slangen? Jag har inte tid att vänta med tvätten ett halvår... Jag fick helt enkelt leta reda på tejpen som låg i verktygslådan och fixa det själv. Piece of cake! Det är jag som är händig här hemma förresten. Spikar ihop saker, lagar, fixar och ser till att saker händer. Nu är tvätten inte bara ren, utan även golvet i badrummet. Kvinnor kan! :)

Jag kan även mata min bebis med gröt alldeles själv! ♥

Är det därför vissa matar sina bebisar nakna? För att det blir mat överallt? :)


Kommentarer
Postat av: Fia

Naaaw, grötihelaansiktetHarry :D Fina bilder från helgen!

2009-08-25 @ 20:58:50
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0