Extreme Sleep Makeover

Ikväll provar vi något nytt. Och helt annorlunda. Kvällarna och nätterna brukar se ut såhär:

19.00 : Näst sista kvällsmålet.
20.00 - 20.30 : Harry är trött och grinig. Vi får honom att sova efter lång övertalning.
20.35 : Harry vaknar och är klarvaken.
21.30 : Sista kvällsmålet, och sen så är det dags att försöka sova igen.
22.30 : Harry somnar efter att ha blivit "guppad" i famnen i minst 30 min.
01.00 : Första nattmålet.
03.00 : Vaknar. Jag ger honom nappen, och oftast somnar han om.
05.00 : Andra nattmålet.
05.30 : In med nappen. Får honom att somna om.
06.00 : In med nappen. Får honom att somna om.
06.30 : In med nappen. Får honom att somna om....
osv...
08.00 : Första morgonmålet. Försöker få honom att somna om igen eftersom jag varit vaken sedan 5...
08.30 : In med nappen......

Såhär har det hållit på mer eller mindre sedan han fick 3-månaderssprutorna, och jag känner att det är ohållbart. Nästa vecka börjar Henki jobba igen, och då kommer han vara uppe och springa runt vid kl 6. Har jag lyckats få Harry att sova efter maten, så kommer han att vakna av Henrik, och det bara går inte...

Så - ikväll ser det hittils ut såhär:

20.00 : Harry får ca 150 ml ersättning. Äter med stor aptit, och utan problem för att vara något helt nytt. Duktig bebis!
20.45 : Harry somnar efter att ha legat i sängen och somnat på egen hand med hjälp av nappen, snutten och mammas finger i ena handen. Jag satt bara bredvid och petade in nappen de gånger den rymde. Han grät inte en enda gång, utan bara låg där och filosoferade tills han sakta somnade. ♥ 
22. 20 : Harry sover fortfarande *peppar peppar* :)

Jag är nöjd så länge han bara vill äta en gång på natten och sedan somnar om. Mer än så behöver jag inte!

Jag förstår att det är det här som är att vara småbarnsförälder, men jag kommer att bli sjuk, kommer inte orka vara trevlig på dagarna, och har redan svårt att sova eftersom jag vet att Harry snart vaknar igen. Jag tycker att det är ordentligt tråkigt att behöva ge honom ersättning, men får det honom att sova längre stunder så blir båda han och jag mer lyckliga :)




Kommentarer
Postat av: Fia

vi har faktiskt inte varit där nån gång.. vi ska dit med föräldragruppen den 24e, så jag vet faktiskt inte om det är nåt att ha?



förstår om det är tröttsamt och hålla på och dutta med napp osv.. klart ni ska komplementera med ersättning om ni båda mår bättre av det!

2009-08-05 @ 22:53:32
URL: http://fisfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0