Al Dente

Tanden har kommit upp en halv millimeter till, och Harry har jättesvårt att koncentrera sig på att äta. Tungan kommer ju emot tanden hela tiden och då kommer han av sig. Jättespännande!

När man är sådär liten så är det ju så mycket som är nytt och för allra första gången:

Nya saker: En hoppgunga, som trots den dystra uppsynen var mycket uppskattad! Idag har vi även köpt en overall till vintern. En brun från FIX (Lindex) fick det bli.


Nya upplevelser: Myggbett! (Det enorma på kinden...) Vi har även varit på hundutställning:

Ombra var supernöjd över att inte behöva springa runt och fjanta i ringen, men jag blev lite sugen igen. Nästa år kanske? :)

Måste bara visa den här goa mössan vi köpte på Kalikå. Den har ju Shrek-öron! Varför Harry ser så mordisk ut i blicken förstår jag inte... :)


Imorgon tänker jag gå till öppna förskolan för första gången. Jag tänkte gå dit förra måndagen, men då blev jag ju sjuk. Det är dags att bli lite social! Mammagruppen har ju varit en total besvikelse eftersom vi aldrig träffas, och när man försöker få ihop något är det ingen som kan. Det är dock en väldigt mysig grupp, och vi är i nästan samma ålder allihop, så får vi väl ihop det så tror jag att det skulle bli jättebra. Jag funderar lite på att byta till en grupp här uppe på Rud, så kan man ju åtminstone träffas och promenera. Den gruppen vi är med i nu är baserad på vår förra adress, så vi bor ju inte i närheten av varandra längre.... Jag får se hur det blir...

P.S Al dente översätts "för tanden"... :) D.S

Kommentarer
Postat av: Jenny Björkman

Hejsan

det blev så fel häromdagen. Det är ju jätteroligt med hoppgunga, men det är lite läskigt med dörrkarmen. Jag lät ju så otroligt anti. Hoppas det går bra med tansebissen

2009-09-01 @ 11:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0