Babies babies babies!

Alla i hela världen är ju på smällen! Snacka om babyboom! Jag tyckte vi var många när Harry kom, men nu kryllar det av tjocka magar på alla bloggar och på stan. Är det en trend, eller bara tillfällighet? Avundsjuk? Nej inte alls.... ♥

Klart att Harry kommer få ett syskon i framtiden, men det är vissa saker som måste hända först.
Harry måste bli äldre. Som storasyster vet jag hur viktigt det är att få bli stor innan man måste bli stor ch självständig på riktigt.
Vi måste också bo på ett bättre ställe. En liten trea på ett område där vi inte vill bo är inte ultimat för två småbarns framtid.
Jag vill gärna ha tagit min examen, och jobbat ihop lite timmar. Att få upp mammapengen lite skulle inte skada. Det är fantastiskt hur lite vi faktist klarar oss på - och klarar oss bra!
Jag ska ha blivit betydligt mycket mindre. Jag kämpar ju inte direkt med att gå ner mina gravidkilon, även om jag borde. Det är så mycket annat som ska prioriteras, och även om jag är ute med hunden jämt så är kroppen van vid det, så det gör varken till eller från. Skulle jag bli på smällen i skrivande stund och gå upp lika mycket som jag gjorde med Harry, så skulle jag väga mycket över 100 kg. Herregud. Dit vill jag inte! På lördag ska jag göra om förra lördagens bravad; att promenera med Ombra hem till mina föräldrar. Det är lite mer än 5 km, och bara uppför halva vägen, så för mig som har tappat konditionen totalt är det världens workout! Jag började ju jogga, men sen fick jag ont i min fot igen och så blev det väl helt enkelt höst också...  

Jag brukar se på Förlossningskliniken som går på TV4 efter lunchen. Alla små och nyfödda bebisar gör ju att jag blir alldeles galen efter magen igen (jag mådde ju hysterisk bra under graviditeten), men det kommer som sagt att dröja några år. Det är spännande att se så många olika förlossningar,  

Jag måste ju skriva GRATTIS till E & H som fick sin bebis den 26e november! ♥ Han har en ny påbörjad klädhög att få ta över efter Mr Knubbis, och hans present ligger också här och väntar på att få bli öppnad. Tänk att få klämma på en nyföding snart, ring när vi får komma! :)

Harry ca 1 dag gammal! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0