Idag är det lördagen den 12 december.

Idag flyttade Tuss. Det märks tydligt att det är en själ mindre här hemma. Att en sjättedel av vår familj är borta. När jag packade upp Harrys saker (hon sov ju borta i natt) så kom jag på mig själv att tänka "täcket kan jag inte lägga på golvet, för då kissar nog Tuss på det - aah nej just det...". Jag är lite låg just nu. Snuffe letar dock inte ens efter henne, vilket är lite underligt. Jag trodde att han skulle gå runt och skrika. Det kommer väl inatt. Precis när vi somnat.

Igår var vi på julbord med Henkis jobb. Helt ok. Mycket halvfabrikat, långa köer och alldeles för få sillsorter - men gratis. Den fulla VD:n var roligast på hela kvällen. Sådär pinsamt överförfriskad och glad så att man var tvungen att skratta åt allt pinsamt
han gjorde. 

Harry sov hos sin mormor och morfar. Vaknade såklart bara en gång på hela natten. "Det är för att hans mormor ska vilja passa honom igen" sa hon, och var oförskämt pigg. Harrys mamma hade ju passande nog vaccinerat sig, och därför sovit illa hela barnlösa natten med en ond vänsterarm. Typiskt.

Over and out för idag. ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0