Jo men jag lever.

Jag är bara lite ur balans. Henriks hemmavistelse mån-ons rubbade alla mina rutiner, och jag glömde bort en massa saker som skulle blivit gjorda. Eftersom jag fått sköta hela hushållet och tagit harry själv i 3 dagar, så har det inte funnits ork för bloggen. Klart att det var mysigt att ha gubben hemma, men jag hade ju ingen användning för honom ändå eftersom han hade så ont i ryggen. :P

Ska jag våga berätta för er? Jo, det är såhär att inatt sov Harry hela natten. Ja faktiskt. Det är ju sådär att om jag säger det högt så kommer han vara vaken tre nätter på raken (hyfsat skrockrädd ja...), men efter inatt är jag inte pigg - bara chockad. Vi bytte till Kvällsvälling istället för Mild Havrevälling, och det kan vara en av orsakerna till lugnet. Det finns ju en godnatt-välling också (industrin är helt skadad), men den innehöll ungefär lika mycket energi och kostfibrer (det som mättar) som den vanliga havrevällingen. Kvällsvällingen är mycket energifattigare och innehåller mindre kostfiber, vilket jag tror ger lugnare blodsocker och lugnare tarm. Jag vågar inte hoppas på att han sover lika inatt, jag är bara tacksam!

Grattis till Iris och R som köpt hus! Jag är glad för er skull för jag vet hur man flyttar in i alla hus man tittar på, och om man dessutom förlorar flera budgivningar så tappar man modet till slut. Skönt att det var er tur nu! Nästa gång är det min och Henkis tur har jag bestämt. Vi har inga pengar, inget kapital, och inget annat av värde att erbjuda, men lite pengar kan man väl få låna? Kebabbolaget har ju som sagt chockhöjt hyrorna, så om banken ser att vi klarar av att betala nu så borde det ju inte vara något problem... *hahaha* Vi ska titta på ett hus för kul skull på lördag, men jag har ju redan sett ut vart alla våra möbler ska stå så nu måste det ju bli så.

Ja just det! För er otroligt intresserade så har jag från och med i tisdags slutat amma. Harry försökte inte äta, utan bara bet mig så fort han kom i närheten, och då fick det vara nog. 8 månader är ändå ok. Nästa barn ska dock inte få några tänder alls, så jag kan få amma hur länge jag vill, för jag tycker det är mysigt. Så det så.


Kommentarer
Postat av: h a i d i s -

SV: oh okej :) jag har 4 systrar och en lillebror :)

2009-12-17 @ 19:17:30
URL: http://haidis.se/
Postat av: iris

Tack så mycket! Ja nästa gång är det er tur..!!! Hur gick det med visningen egentligen?? Ni var förmodligen sjuka va...? Tråkigt isåfall..men det kommer fler..o jag håller tummarna!

2009-12-20 @ 21:09:09
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0