Nu ni!

Efter fyra nätter i rad av evigt nappinstoppande, o-omsomnande och vakenhet (från 01 till 05.30 varje natt) fick jag nog. Något var tvunget att förändras! Min kloka mamma är mitt bästa bollplank, och hon sa att:
"Han kanske inte ska sova 3 gånger på dagen? Det kanske räcker med en?"
och
"Det kanske är dags att sova i eget rum? Han kanske vaknar av er?"

Jag håller med. Jag ligger inte still när jag sover, och att säga att Henki snarkar är en underdrift... Dessutom så kan läget inte bli värre än vad det är nu, så då är jag villig att prova allt.

Dagens nya:
Bara en sovstund. Mitt på dagen borde ju vara ultimat. Han vaknade imorse vid halv 7, somnade efter öppna förskolan vid 12 och sov till 14.15! Nu gick han och la sig vid 18.15 och somnade redan vid 18.45 ...
♥ ... i sitt nya rum! Trots helt ny miljö, sängplacering och nya ljus så gick det tydligen att somna ändå! Jag flyttade ut den lilla soffan som stod i hans rum innan, och insåg hur mycket plats den tog upp. Nu står möblerna ut med väggarna, och golvytan är enorm! Jag satte upp lite tyg på väggarna vid skötbordet och vid sängen. Allt för att täcka de fula hålen den förra hyresgästen lämnade efter sig. Jag är nöjd!

 



Gardinerna ska bytas ut mot barnmönster så fort bilen tar mig till Ikea... :)

Nu håller vi allesammans tummarna för att det blir någon sorts förändring i natt! Även den minsta är glatt mottagen! Ok?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0