Ut ur dimman. Fast bara för en stund.

Jag är frisk idag. Kräktes sist i torsdags då allt bröt ut. Skönt. Sedan illamåendet kom över mig har jag ätit:
ψ 1 liter nyponsoppa
ψ ½ liter blåbärssoppa
ψ 1 dl broccoli & sparrissoppa
ψ 1 baguettehamburgare från BK
ψ 1 tallrik havregrynsgröt
ψ ½ BigMac
ψ 1 smörgås
ψ 1 glas pärondryck
ψ 3 glas cola

Ganska lagom för 4 dagar va? Nej fy farao... Så fort jag tänker på mat blir jag illamående igen. Det enda jag verkligen njöt av att äta från den där listan var burgaren från BK. Den satt som ett smäck. Allt annat har kunnat kvitta. Nu är det nog bara magkatarren som retar mig tror jag, fast mest är det att all luft som kommer ur min mun stinker svavel. Mycket svavel! Superäckligt. Känns som om jag vill köra botten upp med en flaska SB12. Urk. 

Trots dessa underbara gaser, har jag under dagen avhandlat en del av de viktiga sakerna jag måste hinna innan jul. Katten har fått ny mat (129 kr för 5 kg är ja tack!). Hunden har fått ny mat (119 kr för 10 kg är verkligen ja tack!). Hunden och katten har fått julklappar, men såklart inte "fått" dem. Mitt traditionella Rocky Road-godis ligger färdigskuret i kylen. En burk att ta med till mamma & pappa, och en burk att ta med till Henkis föräldrar. Alla äckliga lakan har tvättats i 90º. Hunden har aktiverats seriöst på två långa promenader. Det får räcka för idag. Nu ska jag försöka övertala Henki att det är hans tur att kissa henne, men jag tror att det kommer sluta med "neeeeej". 

Bilder får ni inga, för ni vill för guds skull inte se hur vi ser ut just nu. Jisses...  

Kommentarer
Postat av: iris

Uhhh va drygt! Hoppas ni alla mår bättre på julafton!! God Jul på er!! Kram kram

2009-12-20 @ 21:06:40
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: iris

Uhhh va drygt! Hoppas ni alla mår bättre på julafton!! God Jul på er!! Kram kram

2009-12-20 @ 21:06:52
URL: http://precissomdetar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0