Woho!!

Idag är en bra dag! Den började med att jag vaknade vid 08:00 och var pigg :) Det har inte hänt på flera månader. Efter det fick jag duscha (notera fick, det är ju inte alltid man kan göra det när man behöver som småbarnsförälder) vilket alltid är lika uppfriskande. Att inte lukta gammal sur mjölk är bra för mammasjälen :) Efter sminkning tog jag en promenad till centrum här neranför och hämtade ut nya telefonen. Jag är mycket nöjd! Jag har inte riktigt lärt mig att ta bra bilder med den än, men det kommer.

Pappa Henki byter blöja på glad bebi innan avfärd till banken.

Vi var sedan en tur till banken (Jag, Henki och Harry) och ordnade sparande till lillskrutten. Det känns viktigt att veta att vi kan bidra med lite när han blir 18 och får bestämma över pengarna själv. Jag fick ju en schysst summa när jag flyttade hemifrån, och den var jag otroligt tacksam för.  Efter det åkte vi till stan och åt på Wayne´s Coffee med min mamma, syster och A. Jag åt den goda pastasalladen, och tog en chokladmuffin till efterrätt. Gott!!

Störst hängkinder vinner, sa Harry.

När vi kom hem matade jag Harry, och sen tog jag en joggingtur med Ombra! Den var inte så lång, bara 2 km, men jag sprang ca 1 km av den och med det är jag supernöjd. Jag trodde konditionen var helt borta, men tydligen har alla månader av promenader ändå hjälpt till lite :)

Det var meningen att bebin skulle titta på sina figurer i gymet, men tvn var såklart mer intressant...

Igårkväll fick jag veta en så bra nyhet så att jag nästan grät, men den får ni reda på när jag vet att den verkligen är sann och allt är klart :) Jobbig jag är va?

Nu blir det sallad med fetaost och soltorkade tomater till kvällsmat :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

GAH! Då får man väl gissa då ;) Du har fått jobb efter barnledigheten!? H har fått fast igen. Du är preggers på nytt ;)

2009-07-22 @ 14:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0