Kreativiteten är som bortblåst

Igår på Öppna Förskolan insåg jag hur kul jag skulle tycka det var att dekorera en egen body åt Harry. Köpa massa olika textilfärger i olika texturer och skepnader, och sen rita och pyssla tills Harry skulle skämmas ögonen ur sig om han behövde ha plagget på sig. Förstår ni problemet? NU kom jag på det. När han varit utanför kroppen i över 6 månader. Gamla Johanna hade haft ett lager färdigpyntade kläder innan bebisen kom ut. Nya Johanna har varit gravid och trött, och sen upptagen med allt annat än att vara pysslig och kreativ. Det är tråkigt att det är så. Jag är egentligen världens pyssligaste människa, och har ju sysslat med smycken, egna julkort och annat skoj. Nu finns inget sånt. Det känns som att en pysslad body kan vara ett litet steg tillbaka till mina rötter. Presentkort till mig på Panduro anybody? :) Jag bodde ju i den butiken ett tag, men det var länge sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0