Betyget?



3 tårdroppar av 5 möjliga.

Allt för min syster

Näe, någon storsnyftare var det inte. Mest för att jag kände att det var otroligt jobbigt med tanken på att de skaffade Anna bara för att rädda systern Kate. Min starka åsikt är att det aldrig är rätt att "producera" ett barn för ett syfte. Med det menar jag inte IVF och liknande, utan som filmens exempel; en organdonator. De påverkar cellerna så att de har rätt egenskaper för att kunna rädda systern. Mycket upprörande.  

Cameron Diaz är inte övertygande i sin roll som vakande och oroad mamma. Det räcker inte att ha henne osminkad, när hon har samma kofta och jeans nerstoppade i UGG's(!) hela filmen. Hon ser ut som på alla papparazzibilderna vi ser i skvallertidningarna, och jag köper det inte tyvärr.

Slutet med upplösningen var ju absolut bäst, och där kom det några tårar. Det är en sevärd film, för den griper tag i de innersta moralsträngarna och får tittaren att fundera. Jag gillar filmer som berör på djupet. Påverkar tittaren. Skapar nya känslor.

Se den.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0