Galastop

Ja, så heter Ombras nya medicin. Den ska få henne att sluta vara skendräktig. Äntligen. Det är ett evigt bäddande i sofforna, hon drar konstant i kopplet på promenaden, lyssnar inte särskilt mycket över huvud taget, äter 1/8 av det hon ska äta egentligen, och står resterande tid mest och piper och flämtar. Det är ju inte bara påfrestande för oss, utan såklart mestadels för henne. Hon tror ju helt ärligt att hon har bebisar i magen... Nu ska det iallafall bli stopp på denna hysteri, och inom 4 dagar så ska beteendet vara borta. Ja tack.


Att leta godis i träd kan man göra även om man är lite extra knäpp. ♥ Här syns det ju dessutom hur smal hon är nu när hon inte äter. Nu ligger hon säkerligen på 45 kg, och målvikten är ca 51 kg... Jag pratade med veterinären igår när jag fick receptet på medicinen, och inom 2 månader så kommer vi att sterilisera henne. Äntligen.

Jag har ju aldrig riktigt berättat hur det ligger till med mig, Ombra och ägandet. En väldigt kortat version av en mycket komplicerad och ledsam historia är att mitt fodervärdsavtal visade sig vara falskt, och efter ett år av krånglande pappersarbete, så har Norska Kennelklubben nu fått in papper på att det är jag som är ägaren. Äntligen. Jag har bra och nära kontakt med hennes uppfödare, och vi har diskuterat sterilisering ett tag. Nu är det dags, och det ska bli riktigt skönt för Ombra att bli av med alla sina demoner. Kanske kan hon även börja äta ordentligt (hon har alltid krånglat med maten), och gå upp i vikt. Hoppas kan jag ju alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0