Härdsmälta

Idag när jag borde spruta ur mig ord och smarta idéer till uppsatsen, så är jag helt tom. Jag har fått ihop några rader text på ett par timmar, och allt jag skriver blir bara skit. Jag raderar, skriver om, raderar, skriver om och funderar. Vad är det egentligen jag vill med just den här delen av texten? Idag, när jag borde ha det svaret, så är det helt tomt. Jag har inte tid att vara helt tom. Jag blir väldigt stressad av att vara tom, samtidigt som jag vet att jag har väldigt svårt att vara kreativ på bestämda tider. Innan Harry kunde jag ju plugga vartsomhelst närsomhelst på dygnet. När det passade mig helt enkelt. Nu är det svårt att krysta fram bra saker på de de timmar jag avsätter, och sen på kvällen när han somnat, så är jag ju helt slut och orkar knappt ligga i soffan.

Nu har jag tömt lite text hit, så då kanske det kan rinna ut lite i uppsatsen också. Måste prova i alla fall. Det som väntar om jag inte ska skriva idag, är storstädning av badrummet - och då sitter jag nog hellre och känner mig tom faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0