Hejdå huset - sista delen

Jag har inte tyckt att försäljningen av mina föräldrars hus har varit jobbig. Det har verkligen känts ok att de har packat ihop alla våra gamla saker och styrt kosan åt ett annat håll. Tills idag.
 
Jag åker förbi huset påväg till universitetet, och har gjort så de senaste 4 veckorna. Men, det är faktiskt inte förrän idag som huset har tillhört någon annan. De var på banken och lämnade nycklarna förra tisdagen, så nu är det liksom "gjort". Idag när jag susade förbi, hann jag registrera att det stod en annans cykel vid ytterdörren, helt nya utemöbler, och kartonger på baksidan. Då slog det mig på något sätt. De kommer inte bo där mer. Jag kommer inte vara där mer. Harry kommer inte ligga under ett parasoll på gräsmattan där den här sommaren också. Vi kommer inte att fira jul där, och behöva titta på den fula ljusslingan pappa alltid sätter upp snett på förrådsväggen. Vi kommer inte sitta ute i sandlådan på gatan. Vi kommer inte ta en promenad till ängen med Ombra.
 
Ängen och sandlådan kommer givetvis finnas kvar. Julen och sommaren kommer att komma var vi än befinner oss. Men det kommer att vara annorlunda. Annorlunda är alltid lite skrämmande innan det blir till vårt eget. Men det kommer bli bra. Jag måste bara våga släppa taget.

Kommentarer
Postat av: Anna

nej det är inte så kul när barndomshemmet blir sålt. men det blir säkert bra ändå! :)



mamma sålde vårt (och hennes) barndomshem när hon hittade en ny gubbe, som hon flyttade till när jag var 19, det höll i ett år efter att hon flyttat dit, och tur var väl det att hon flyttade ifrån honom men synd att hon sålde huset :( nu blev huset till salu igen, men det kom aldrig ut på hemnet utan hon som köpte det av mamma sålde det privat till en hon kände som är en tjej i min ålder. väldigt tråkigt annars hade ju jag eller mamma kunnat köpa det tillbaka. men men nu blev det inte så och det är inte så mycket att göra åt. mamma försökte ringa till hon som ägde det när hon hörde att hon skulle sälja men hon ville inte svara.

2010-04-26 @ 11:10:34
URL: http://annaflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

iofs vill jag inte bo i det huset heller för det låg för nära vägen och för långt från civilisationen. men ändå... trist är det ju =/

2010-04-26 @ 11:11:12
URL: http://annaflickan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jättefint skrivet Johanna! Förstår precis.

2010-04-26 @ 20:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0