Sista dagen i friheten

Imorgon börjar allvaret. Imorgon börjar examensarbetet. Iiik. Visst, jag är dunderseriös som vanligt, och har förberett det mesta - men ändå så känns det lite nervöst. Kommer jag hinna färdigt? Kommer jag bli godkänd? Bäst att lägga ett block bredvid sängen ikväll, så att jag kan skriva ner alla konstiga saker som jag kommer komma på att jag glömt. Oj, vilken lång mening.

Jag måste också gå tillbaka till det akademiska språket. Det har varit mycket slappt bloggspråk på senaste, så det gäller att tänka om. Applicerbart. Fruktbart. Socialkonstruktivistiskt. Inlärningsmiljö. Utvecklingszoner. Vygotskij. Läroplaner. Källkritik. Metod. Syfte. Didaktiskt.

Tänka om helt enkelt. Väldigt jobbigt. Väldigt spännande. Väldigt "färdig lärare" efter det här.  Lite skrämmande faktiskt.

Ikväll blir det "All about Steve". Den släpps på DVD på onsdag (7/4), så då är det bra att ha sett den.
Taglinen för filmen är "Vad händer när tjejen från The Proposal träffar killen från The Hangover?"...

Jag tror att den är totalt värdelös, och väldigt fånig. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0