True Blood

Nog för att jag är stönig, men jag är också snabb att rätta mig när jag har fel. Länge kunde jag inte alls förstå vad alla såg i serien True Blood. Jag hade inte sett ett avsnitt, men en vampyrserie med Alexander Skarsgård låter ju inte direkt upphetsande. Jag och Henki började se serien, och efter de 3 första avsnitten kände vi bara "vad f*n är det här för skit?". Mjukporr ihop med vampyrer och svängiga dialekter! Ska det här vara bra? Vi fortsatte att se, för det var en viss spänning, och riktiga cliffhangers i slutet på varje asvnitt. Vips hade vi sett hela första säsongen, och var alldeles besatta - helt galet. Jag tycker fortfarande inte att serien är särskilt "bra", men den är som sagt spännande, och det händer hela tiden något nytt som är ännu konstigare än det tidigare. Igår såg vi avsnitt 11, och det har bara tagit oss några dagar att plöja igenom nästan hela säsong 2. Det går inte att bara se ett avsnitt i taget!

 

Såhär i slutet på säsong 2 så har vi hunnit lära känna alla karaktärerna, och det är det som är grejen med att följa serier tycker jag. Jag har börjat gilla "Eric" (Alexander Skarsgård) av skäl som jag inte kan skriva, för då blir ni som följer på tv nog rätt ilskna, och det är sådana vändningar som jag gillar. "Sookie" har också fått en helt ny roll tycker jag, och det känns jättespännande! Ikväll är det dags för sista avsnittet, och även om jag vill se det så känns det vemodigt att det är "slut" sen, eftersom säsong 3 fortfarande är under produktion.

Vad tycker ni om serien?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Räddningen finns Johanna, jag har hört att tredje säsongen skall komma i juni/juli!!! Kram på dig!

2010-04-22 @ 14:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0