2 års väntan...

...är över. Nu är det JAG som äger Ombra, och ingen annan. För 2 år sedan vandrade jag på en tunn spindeltråd i frågan om att det skulle tas valpar på Ombra - mot min vilja - och ifall hon då skulle flytta till Norge i flera månader. Jag skulle inte veta hur hon mådde eller hur det gick. Risken fanns även att hon inte ens skulle komma tillbaka. Men, det var inte mitt val för hon vad min foderhund, och då hade jag gett upp rätten på avel. Tur att det avtalet var skitsnack och ogiltigt, och att resten av historien gick som den gick. Det senaste året har vi krånglat med förlorad stamtavla, ägarbyte och betalningar. Byråkratin har visat sin rätta sida. Nu är det i alla fall ingen annan som kan säga något. Äntligen!
Egentligen är det lite knäppt att ett litet papper kan vara så otroligt viktigt...

Idag blev Ombra friskförklarad av veterinären efter kastreringen. Hon fick lite problem med de inre stygnen, och fick vätskefyllda blåsor på såret, men de är nu snart borta. Från förra veckans besök har hon dessutom gått upp 2 kg och är snart tillbaka till normalvikt. Det ska bli spännande att se om får lättare att lägga på sig nu... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0