Andra dagen av...

... inskolning, och det går som på räls. Förskollärarna är förundrade över hur lite han bryr sig om oss, och hur bra han verkar trivas redan. Idag har han kört lite bil, dansat, lekt med lego och agerat dagisbarn i en lek med de äldre barnen. Imorgon ska va ta med lite utekläder och utforska gården, om vädret blir bra vill säga. Vi gillar verkligen fröknarna, och det känns lite lyxigt att både jag och Henki är med!

Läget annars är att jag känner mig helt avtrubbad. Ingen farbrorkatt i sikte,och idag är han inne på dygn 3 ute i det fria. Jag ska inte ljuga och säga att jag inte förnimmer det värsta, men jag försöker tänka positivt - det är en katt och de kan klara sig hur länge som helst. Känslorna får dock ligga kvar innuti, för tänker jag för mycket så blir det alldeles för jobbigt. Avtrubbad är lagom.

På dagens schema står möte med vikariepoolen. Dags att börja dra sitt strå till stacken... :)


Kommentarer
Postat av: ulli

Va skönt att han verkar trivas så bra redan! Måste kännas som en lättnad, nu när det drar ihop sig till arbetsdags.. Hoppas det fortsätter!

Skickar även en tanke till katten om att han ska gå hem igen...

2010-08-19 @ 14:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0