Kunde jag det där?

Träningen är en sådan där sak som verkligen kan förundra mig. Kroppen känns tung och trött, men helt plötsligt exploderar kraften och jag orkar mer än vad jag ens kunde hoppas.
Som häromdagen. Precis när vi kom igång och joggade så ringde mobiltelefonen. Jag tryckte upptaget (någon j*kla försäljare) och joggade vidare. Direkt kände jag att benen (framsidan på skenbenen som vanligt) inte var med på noterna, så jag sa åt de andra två att ta den långa rundan, så skulle jag lunka runt 5,5km och möta dem vid bilen.
Spåret börjar med 2 km uppförsbackar - och med uppförsbackar menar jag såklart väggar. Men, det verkade som att det var den urladdningen jag behövde, för efter det sprang jag en jättelång bit, och orkade sedan jogga mestadels av resten. På slutet toppade jag med tre spurter där jag verkligen sprang så fort jaga bara kunde (såg nog hyfsat kul ut). Jag hann även med att köra lite armhävningar och tricepshävningar(?) mot bänken och sen även en omgång till mot bilen när jag kom tillbaka. Det som verkade bli en seg promenad slutade som ett riktigt träningspass!

Mycket bra övning om man behöver bära runt på 14 kg bebi om dagarna. Bildkälla.

Kommentarer
Postat av: Soff

Dips ;)

2010-08-19 @ 22:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0