Kung på dagis

Jag kan inte säga något annat än att Harry trivs väldigt bra på dagis. De andra barnen är med och leker med honom, och sen så knallar han omkring och utforskar på egen hand. Han tar kontakt med personalen hela tiden, och har inga problem att få hjälp av dem istället för oss. Idag satt vi utanför när de hade sångstund, och det gick bra en stund - sen när de sjöng Ekorr'n satt i granen så gick han ut (han gillar inte den av någon anledning)och där satt ju vi så då fick vi följa med in. Sen tog vi en stund ute på gården, och då struntade han i oss totalt. Satt i sandlådan och åt lite grus och lekte med spaden ihop med två fröknar. Skönt!

Jag ÄLSKAR de här byxorna, för på håll ser de ut som armébyxor - men mönstret är blommor och mudden är rosa!

Idag har jag blivit inbokad på mina första jobb också. Kära mor ska på lite kurser och då måste ju jag vara den bästa inhopparen! ;) *klirr klirr*


Fortfarande ingen kisse heller. Vi har utökat vårt område som vi ropar på, men inget händer. Idag ska jag ringa djursjukhuset och kolla om de fått in någon påkörd/skadad katt, och sen är det väl polisen som står på tur. Annars håller jag fortfarande tummarna för att kattskrället helt enkelt bara har kul, och numera är självförsörjande - men trots det kan han ju gärna komma hem för lite gos...

Kommentarer
Postat av: Sofia Ekblom

Va roligt att det går så bra med inskolningen!

Men jobbigt med katten... :(

Jag har aldrig haft en katt, men jag har passat grannens och så lyssnade jag på Amanda Jenssens beskrivning av sin bortsprungna katt på P1-sommar:

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=broadcast&id=2477365&codingformat=.m4a&metafile=asx

2010-08-20 @ 13:34:07
Postat av: Sofia Ekblom

Äsch, den länken funkade inte, men kolla sr.se Sommar i P1. Faktiskt jättebra! (trots sina vuxenpoäng!) ;)

2010-08-20 @ 17:13:22
Postat av: Sofie

Så ledsen Jojo! :( Inte lätt någon gång! Hör av dig om du vill något! Puss o kram gumman!

2010-08-20 @ 21:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0