Man ska unna sig...

...ibland - och imorgon får ni veta varför jag slog till just idag!

Vårt IKEA-besök resulterade i vita förvaringslådor som planerat:
KASSETT Dvd-låda med lock vit Bredd: 21 cm Djup: 26 cm Höjd: 15 cm Antal i förpackning: 2 styck
Hur farao går de med vinst när de säljer 2 st för 59 kr?

Men som sagt. Jag valde också att unna mig lite ny inredning till lägenheten. De tidigare hyresgästerna lämnade väldigt fula spår efter sig på väggarna, och eftersom vi hyr av världens snålaste hyresbolag så måste vi betala för att de har haft sönder tapeterna. När vi flyttade in valde vi helt sonika att sätta upp en halv babbelimard bilder på den väggen, allt för att dölja dessa stora hål i tapeten:

Väldigt gravid i vecka 39, men det är väggen bakom den enorma magen ni ska titta på.

Nu är jag inne i en vit period, och tavlorna som förut gav lite extra färg får hamna på lite lister på en annan vägg. Så, nu pryder dessa väggen istället:

Ni ser ju tydligt vem det är som arbetar här hemma... Nu syns ju också de fina märkena på väggen, men jag funderar på att ta vanlig vit färg och måla i hålen. (Lite kul att jag bytte kuddfodralet förra veckan - så jag har inte haft samma kudde i soffan i över 1½ år!)

Märk också VÄL hur rakt tavlorna hänger - och det lyckades jag med alldeles själv med mitt eget ögonmått. *klapp på axeln* Rummet blev genast mycket lugnare med lite körsbärsblommor. Jag är nöjd - och det är jag värd!

Kommentarer
Postat av: Soff

Jättefint gummsan! Kramar

2010-08-29 @ 20:13:08
Postat av: ulli

Fint! Vi var på IKEA igår, kom hem med ett bord till Theo, roligt gardin- och "kuddtyg" och en bilmatta. Nu ser det äntligen ut som ett barnrum o jag är så himla nöjd! Har inte alls samma panik med att flytta som tidigare heller, så nu ger jag mig den på att vi får erbjudande om ny lägenhet snart :)

Hoppas allt är bra med er för övrigt, skönt att du fyller din kalender med jobb. Kanske skulle ha satsat på vikariepoolen jag oxå, för att få ihop mer än halvtid menar jag ;) Kram till dig!

2010-08-29 @ 20:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0