Nervöst vrak

Ursäkterna för att jag inte bloggat än idag är:

1. Jag har jobbat från 10.30 till 19.30. Allt jag hann göra utöver arbetssysslorna var att be om bilder på Harry på sms med Henrik, och att maila lite mammor om träff på Fejsboken.

2. Jag är apnervös för imorgon. Noll ro i kroppen. Någon förhoppningsvis högutbildad veterinär ska göra elaka saker med min bebis, och även om det är på min beordring så känns det ändå piss. En operation är alltid en operation, och det är inte alltid bara att söva en sånt stort djur som Ombra. Efteråt är det en del andra saker som kan fela, exempelvis har större hundar lättare att få magomvridning (tarmarna vrider sig och hunden d ö r.) eftersom kastreringen lämnar ett hålrum i magen för tarmarna att "röra sig" i. Ska ringa C nu och prata av mig lite, och imorgon ska jag ta med min lilla lista med saker att fråga veterinären. Håll tummarna åt mig och Ombra är ni snälla.

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag kramade och pussade massa på henne förut som peppning inför imorgon :)

2010-08-01 @ 21:48:57
URL: http://soffia.blogg.se/
Postat av: Tant Marie

Tur jag inte visste allt du vet när vår Siri opererades (akut). Då skulle jag nog varit lika nervös som du... jag fick hämta hem en hund med ett långt brev om hur hon skulle skötas den närmsta tiden...Lugn och ro, gärna ett mörkt och lugnt rum, osv...Min hund var jättepigg, som ny! redan första dagen! Tittade konstigt på oss som trodde hon ville vila... (hon hade nog haft jätteont innan och nu äntligen kändes allt bra?!)Bajsning m.m. funkade också bra direkt. Håller tummarna för er!

2010-08-02 @ 00:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0