Snuffe

Hej min ängel.

Tänk att det skulle bli såhär tokigt. Du skulle ju bli gammal och grå med oss. Jag tackar dig för alla underbara år vi fick med dig. Du var ju min katt. Mammas älskling. Vi hade ett väldigt speciellt band, och jag kan utan tvekan säga att jag aldrig mer kommer ha en så under och snäll katt som dig. Vissa säger att djur inte har känslor, men du brydde dig verkligen, och såg efter mig. Jag blåste mina slängkyssar till dig, och du svarade med att kisa mot mig ("vänskapligt" på kattspråk). Du visste att min öppna hand mot dig alltid betydde kärlek och trygghet. Du pratade som ingen annan, och jag önskar att jag kunde ha förstått allt du sa till mig. Förlåt för att jag inte förstod, älskling. Efter att Tuss flyttade så var vi inte så roliga att bo med, det vet jag, men jag vet att du aldrig klagade. När vi släppte ut dig så vet jag att du egentligen började om ditt liv som katt, och jag är glad att vi vågade - för du blev så lycklig. Du gick ut samma tid på kvällen, och kom jamande ur buskarna och mötte oss på morgonen. Trogen, trygg och lycklig. Det var därför jag tyckte att det var så konstigt att du helt plötsligt inte kom hem. Nu vet jag att det inte var ditt val, och jag är så otroligt ledsen om du behövde ha ont.


Jag kommer alltid att älska dig, och du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Nu är du hos Eddie, och jag vet att hon kommer att ta hand om dig.



Snuffe blev påkörd ca 100 meter från vårt hus, måndagskvällen den 16 augusti. Han hade bara varit ute någon timme innan olyckan var framme. Två snälla kvinnor från hemtjänsten hittade honom, och lämnade in hans kropp till djursjukhuset samma kväll.

Kommentarer
Postat av: Iris

Nej men fy vad tråkigt Johanna!! :( Lilla kissen då... Tänker på dig/er!!! Stor KRAAAM

2010-08-20 @ 20:58:00
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Iris

Nej men fyy Johanna vad tråkigt! Lilla kattskrället då.. :( Tänker på dig/er!! Stor KRAAAM

2010-08-20 @ 21:00:38
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Soff

Liten! PoK

2010-08-20 @ 21:36:40
Postat av: Jenny B

Kram från oss

2010-08-20 @ 22:50:37
Postat av: elia

usch va tråkingt=/

2010-08-21 @ 00:19:22
Postat av: ulli

Vad fint du skriver Johanna. Hoppas han hör dina tankar från katthimlen. Massa kramar o tankar till er...

2010-08-21 @ 08:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0