Spänna på Sofia

Nej, usch vad snuskigt. Spänna fast Sofia menar jag såklart. Varför menar jag det då? Jo, det är vad jag skulle behöva göra. Spänna fast henne i ett koppel, så att hon kan dra mig runt springrundan vi snart ska dra ut på. Lusten är noll, orken är noll och kroppen är stor och tjock (trots att vågen visade ytterligare -1 kg idag - hejja LCHF!). Men ut ska vi, för nästa vecka smäller det!

Idag har jag och mamma möblerat om här hemma, därför är jaglite mör i kroppen. Fint att hyra in lite hjälp sådär över dagen, när sambo är på jobbet och fingrarna kliar. Billig arbetskraft är hon också. Kostade bara en laxfilé med lite grönsallad till! I vårt vardagsrum har vi haft stora möbler från IKEA; ett stort skåp med massor av hyllor och glasdörrar ovantill, och ett smalt vitrinskåp i samma hemska vit+björk-färg. Att titta på dem har gjort ont i mina ögon, och eftersom jag försöker rensa här hemma så störde det mig att det stod två stora skåp fulla med gamla glas och skräp i mitt ivägen för allt. Så, ut med dem till sovrummet där vi bara sover ändå. Ut med bokhyllan från sovrummet in i lilla hallen, och ut med byrån från lilla hallen till fula hallen (smal L-formad hall som endast fungerar som avlastningsställe för kattlåda och annat onödigt). Nu är det vitt, och med stora golvytor i mitt vardagsrum - äntligen! Ska ge er lite bilder på detta senare, men nu måste jag stressa iväg till springningen!

Tjipp tjipp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0