Vill ni ha MIG?

♦ Harry har varit ensam på dagis för andra dagen i rad. Imorse hade Henrik bara gått in och lämnat honom, och sen gått hem igen. När han kom efter lunch så satt Harry på pottan och vinkade glatt - så vi kan konstatera att inskolningen går som en dans. En av pedagogerna hade sagt: "Jag skäms nästan lite, för det är så lätt att ha honom här. VI gör ju ingenting." Jag gillar verkligen fröknarna på Harrys avdelning, och det känns tryggt!

♦ Jag har jobbat på ett ställe där jag gärna inte är igen. Det är konstigt hur olika det kan kännas inom samma verksamhet. Det första stället jag kom till var väldigt bra, och jag skulle absolut kunna tänka mig att jobba där "fast", men där jag var idag kändes det precis tvärt om. Jag blir alldeles olycklig när det saknas rutiner(att få till en enkel samling var näst intill omöjligt), där lokalerna är helt fel för verksamheten(kök och matplats på nedervåningen, och en brant STENtrapp utan grindar mellan våningarna), när personalens pedagogik innebär att hela tiden höja rösten lite till(till slut kan man ju liksom inte skrika högre...), och där barnen tyvärr är helt ointresserade av kontakt med de vuxna (eftersom de bara skriker på dem). Jag får ont i hjärtat, och sa till min vän som jag arbetade med: "det gör faktiskt inget om du inte rekommenderar mig hit igen".

♦ Jag kommer att jobba på ett ställe som ringde och ville ha MIG. "Du har ju haft din praktik här, så då ville vi ju såklart ha tillbaka dig för det gick ju så bra. Det kommer bli fler timmar senare i höst, och då tänkte vi på dig direkt!" Yey!

Såhär såg jag ut sist de såg mig. Trött, fet och inga hjärnceller. Ändå vill de ha tillbaka mig. Jättekonstigt! :)


Till helgen ska vi nästan leka familj på riktigt. Eftersom jag var nära att kom upp i heltidstimmar under veckan, tog jag ledigt från helgens jobb i videobutiken. Istället åker jag, Harry, mamma och syster till Lillerudsdagarna (inte missa!) och tittar på djuren. Nästan familj eftersom pappa Henki är i garaget. Väldigt otippat. Det ska bli roligt att se Harrys reaktion på alla söta kalvar och griskultingar, men antagligen kommer han älska mest att få provsitta de stora traktorerna...



Harry på Lillerud förra året. Vilken liten plutt!

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha :D Jaaa. Älskar den bilden :D

2010-08-26 @ 23:09:56
URL: http://soffia.blogg.se/
Postat av: Iris

Oj vad hemskt det lät.. Alltså om dagiset du varit på! Tänker på barnen som kanske inte alls får en bra start på dagistiden.. Usch usch..

Men bra iaf att du får var vara på ett ställe du gillar! De e ju gött! :)

Kram

2010-08-27 @ 09:52:24
URL: http://precissomdetar.blogg.se/
Postat av: Sara

Kanske ses på Lillerud då, vi ska nog också dit !!

2010-08-27 @ 13:24:11
URL: http://www.metrobloggen.se/saraabrahamson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0