Året som gått: 2010

Varför inte minnas 2010 med en liten(!) lista? :)


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Skaffat en egen häst, fått ett jobb jag har rätt utbildning för.

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gör aldrig några nyårslöften för jag vet att jag aldrig håller dem...

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Harry fick sin andra kusin, och min kompis L fick en dotter. Nästa år blir det dock babyboom bland vännerna av icke dess like!

4. Dog någon som stod dig nära?
Min älskade Farbrorkatt Snuffe. Usch vad jag saknar honom. Jag börjar fortfarande gråta när jag tänker på honom... Han saknas verkligen här hemma.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige. Det fick räcka! 

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Lugn och ro! :) Jag har nog aldrig varit så stressad som jag varit det här året. Samtidigt så har det väl aldrig hänt så mycket på så kort tid heller... 

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
16 augusti när Snuffe inte kom hem längre, och 15 december när vi skrev på pappren på huset.

8. Vad var din största framgång 2010?
Att jag tog examen, och fick högsta betyg på mitt examensarbete.

9. Största misstaget?
Vet inte om jag gjort något faktiskt...?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag började jobba på dagis i september, och sedan dess har förkylningen släpat efter mig...

11. Bästa köpet?
Huset! Äntligen!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Huset... :)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag har trivts så bra på jobbet, och att det har gått så bra för Harry på dagis.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
September - Mikrofonkåt

Oskar Linnros - Från och med du

Robyn - Hang with me

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!

 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mer tid med Harry. Alltid.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och analyserat.

18. Hur tillbringade du julen?
Först åkte jag till stallet vid kl 08 och fixade julmys åt hästen. Sen åt vi grötfrukost hemma hos Henkis föräldrar. Efter att Harry sovit middag åkte vi hem till mina föräldrar där vi tittade på Kalle Anka, åt god mat, öppnade julklappar och spelade spel. På juldagen firade vi med Henkis släkt.

19. Blev du kär i år?
Inte i någon ny - bara mer i de jag redan älskar!

20. Har du fått några nya vänner?
Väldigt trevliga arbetskamrater, och även tagit upp kontakten med lite "gammalt" folk, och det är alltid trevligt!


21. Favoritprogram på TV?
Arga Snickaren är det enda jag följt.

23. Bästa boken du läste i år?

Mitt nyårslöfte borde bli att börja läsa igen, för nu tar jag mig aldrig tid längre... 

24. Största musikaliska upptäckten?

Paramore! Min musik ända ut i fingerspetsarna!

25. Något du önskade dig och fick?
Huset!

26. Något du önskade dig men inte fick?
0 kr i bolån? ;)

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Vi firade mig här hemma har jag för mig. Min födelsedag är liksom inte någon stor händelse nuförtiden, så jag kommer inte ihåg...

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jag hade hellre haft en katt för mycket än en för lite...

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Svarta, tighta jeans, t-shirt i rolig färg, svart kofta och mina svarta stövlar!

31. Världslig händelse du minns mest från 2010?
Vulkanen på Island slår väl det mesta.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Joel Kinnaman - såklart.

 



Kommentarer
Postat av: Fia

Jaa, en annan crazy världslig händelse: Oljeläckan i mexicanska golfen :)

2011-01-01 @ 11:56:11
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0