Beslutet

Ibland måste man se om sitt eget hus. Tänka på sig själv. Tänka på sin familj. Tänka på sitt liv. Tänka på vårat liv. Lever jag som jag vill leva? Ser min familjs liv ut som de vill? Kan jag fortsätta leva såhär som jag gör nu? Kan vi fortsätta leva som vi gör nu? Är det värt att fortsätta som vi gör nu?

Svaret på frågorna är nej.

Det betyder att något i livet måste förändras. Har man för lite tid, får ta bort det som tar tid. Har man dåligt med pengar, får man ta bort det som kostar. Mår man dåligt av något, får man ta bort det som gör en illa.

Tyvärr innebär alla de tre delarna att jag får välja bort stallet. Det ger mig mindre tid(minimalt) med Harry och familjen. Det kostar för mycket nu, och på sikt kommer det bara att kosta mer. Det skapar mer stress att behöva åka dit, än vad myset och pysslet läker ut. Det är ett beslut som är rent sagt förjävligt att behöva ta, eftersom det inte är något jag vill sluta med, och som dessutom drabbar min bästa vän och min syster som jag delar hästen med - men ibland måste man se till sig själv i första hand. Tråkigt, men nödvändigt.

Världens snällaste havremoped.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ånej va tråkigt :( Men antagligen det bästa! Bra att du prioriterar vettigt. Familj framför eget nöje.

2010-12-09 @ 08:02:51
URL: http://sofiasfixide.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0