Dag 9: Min tro

Bild lånad här.

Jag är inte religiös. Jag är inte kristen. Jag tror inte att det sitter en gubbe i molnen och styr över allt.

Jag tror däremot på energier. Att det som sker har ett syfte, för det som händer skapar en förändring som påverkar oss alla på något sätt. Ringar på vattnet. Allt på jorden hänger ihop, och inget som vi gör går någon annan förbi obemärkt i slutändan.

Det finns ett syfte med att jag omger mig med just de människor jag gör. Det finns också ett syfte med att jag finns i deras liv. Allt som händer har en mening, och vare sig det är positivt eller negativt så fanns det ett syfte med att det hände. Hänger ni med? ;) Vi finns här på jorden för att lära oss olika saker, och allt som händer är på något vis till för att finnas där i den utbildningen. Jag lärde känna C för att hon sedan ledde mig tillbaka till hästarna, och hon gjorde ju så att jag fick Ombra till exempel.

Jag tror också på mycket annat. Jag tror på det övernaturliga, och vet säkert av egna upplevelser att det finns ett liv efter detta. Jag tror på själsfränder. Jag tror att du får det du förtjänar, vilket låter hårdare än vad jag menar. Utstrålar jag positiv energi och överför det till andra, får jag positiv energi tillbaka. Med positiv energi kan man skapa sina egna framgångar. Avger jag negativ energi så får jag negativ energi tillbaka, och inget går som jag vill.

Det blev lite flummigt presenterat i det här inlägget kanske, men nu har ni ett hum om hur knasig jag är! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0