En sån där dag

Varför har jag så lite tid för bloggen numera? Jo, därför att klockan...:

06:00 ringer klockan. 5 minuter senare segar jag mig upp ur sängen.

07:00 lämnar jag lilleman på dagis.

07:30 börjar jag jobba.

12:30 har jag rast och på den halvtimmen hinner jag nätt och jämt hem, ut och kissa Ombra, och komma tillbaka igen.

16:45 slutar jag jobba, efter att ha stannat 15 minuter extra. Skolskjutsen för ungarna kommer aldrig i tid, så det är bara att gilla läget och stanna kvar.

17:10 är jag framme i stallet. Jag tar in hästen, mockar, gör hans mat, pysslar och pussar lite halvstressat.

18:30 kommer jag innanför dörren hemma. Då har jag ca 25 minuter kvalitetstid med Harry - om han är på det humöret vill säga - och han brukar oftast vara trött och grinig.

19:10 lägger jag Harry, och tar mig sedan något att äta. Ringer under tiden de samtal jag behöver göra(familj och vänner). Jag brukar också behöva köra en omgång tvätt.

20:00 duschar jag. Stallet, och hel dag på jobbet i Foppatofflor sätter sin doft.

20:30 sätter jag mig i soffan och andas ut. Är Henki hemma pratar vi om hus/ekonomi/flytt/Harry/jobb/dagen som varit och ser sen ett avsnitt ur någon serie från datorn, men om jag är ensam (som idag) försöker jag hinna skriva lite på bloggen.

21:00 brukar det vara dags att hänga tvätten.

21:30 tänker jag att jag måste gå och lägga mig.

22:10 kommer jag till slut i säng, men somnar oftast inte förrän efter 23.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Uj, låter tufft!

Då ska jag inte skriva att jag sov till halv tio i morse... :P

2010-12-07 @ 22:18:22
URL: http://sofiasfixide.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0