Första åkturen med ambulans...

... och det var inte för min skull. Älskade lillasyster blev avslängd (vi vet inte riktigt hur det gick till än, eftersom hon inte kunnat berätta) av hästen, och fick en väldigt allvarlig hjärnskakning. Som tur var så sprang hästkraken tillbaka till stallet, där de ringde systers mobiltelefon. Hon kunde svara, och sa att "hon satt i skogen". Som tur var visste de åt vilket håll hon hade ridit, så de kunde åka dit med bilen. Hon var väldigt chockad, och mindes ingenting av vad som hänt. Som tur var, hade vi precis åkt ut till Henkis föräldrar, så jag slängde mig in i bilen när de ringde, och kunde åka med i ambulansen. Först när jag kom fram så kände älskade syster inte ens igen mig. Ni förstår hur lätt hjärnan blir knasig när man trillar på huvudet... :(

Som tur var bröt hon ingenting, och fick bara ett skavsår på ena armbågen - förutom hjärnskakningen. Hon var väldigt förvirrad och frågade hela tiden vad som hade hänt, för hon förstod inte varför hon var på sjukhus. Usch.

Nu ligger hon kvar på sjukhuset för observation tills imorgon, och mamma är kvar med henne. Tur i oturen kan man verkligen säga. Älskade lillasyster. ♥

Kommentarer
Postat av: Soff

Ojoj! Stoor kram till Lisa från oss!!

2010-12-05 @ 11:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0