I mitt nya vardagsrum...

... (som är över 30 kvm och ljust) vill jag ha det tomt. Inte en massa tunga möbler som tar plats. Jag vill ha golvyta, och var sak på sin plats med sin funktion. Jag har tröttnat på bokhyllor och förvaring som bara visar hur mycket skit man har. :)


Längst till höger i bild kommer vi ha ett stort matsalsbord med plats för våra familjer. Något i stil med:
Perfekt för julmiddag nästa år!

Till vänster i bild kommer vi ha vår lilla tv, med några enkla fåtöljer (inget som Ombra kan klättra upp och bädda i...), ett litet bord. Jag gillar IKEAS serie Poäng:
POÄNG Fåtölj brun, natur Bredd: 68 cm Djup: 82 cm Höjd: 100 cm Sitsbredd: 56 cm Sitsdjup: 50 cm Sitshöjd: 42 cm

Självklart kommer Ombra få en ny säng nu när vi inte har någon liten Tusskatt som kissar i den. Den kommer nog hamna i hörnet där kortet är taget ifrån. Det känns som att det räcker. I källaren har vi gillestuga med öppen spis, så där kommer vi ha soffor, mysbelysning och den stora tv'n. :) Lyxigt med två vardagsrum, när jag tänker efter! Jag längtar! ♥

Kommentarer
Postat av: Sofia

Underbart! Va roligt att få följa inflyttningen, inredningen och renoveringen! (eller vilken ordning det nu blir ;)

Jag är verkligen jätteglad för er skull!

2010-12-03 @ 09:54:24
URL: http://sofiasfixide.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0