En man och hans hund

Jag skulle kunna göra ett jättelångt inlägg om vilken typ av man vi mötte, och vilken sorts hund han (självklart) hade. Men, vi lämnar det.

Vi är ute och går. Jag, Harry och Ombra. Vi möter denne man och hans hund. Jag ser på långt håll att mannen inte har någon som helst aning om vad hans hund tänker. Hunden får syn på oss, spetsar sina öron, sänker sitt huvud och spänner upp svansen... Mannen pillar med sin mobil... Ju närmre vi kommer desto mer spänner hunden upp sig, och jag väljer att finta Ombra med godis - alltså sätta en godisbit framför nosen så att hon inte ens tittar på den mötande hunden. Jag lyckas (såklart) finta henne, men när vi kommit förbi, så springer hunden ändå fram och nosar Ombra hetsigt i baken. Jag vänder mig om för att säga något oförskämt till mannen, men ser att han inte ens tittar upp utan fortsätter pilla med mobilen. Som tur är så regagerar inte Ombra nämnvärt på att bli nosad hetsigt i baken - men tänk om hon hade gjort det? Hon har varit nära på att dra omkull barnvagnen tidigare vid hetsiga hundmöten, och jag vill inte att den dagen då hon faktiskt gör det ska komma. 

Jag är helt för att det ska vara "körkort" på hund, eller alla djur egentligen. Barn också för den delen, men det är ett annat kapitel.

Jag blir bara så trött på att aldrig bli motbevisad i mina stereotypa fördomar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0