Jävla pensionärer!

Lyssnar på Mix Megapol när vi äter lunch. Det är något program där man kan få snurra på ett hjul och vinna pengar. Vilka är med och tävlar tror ni? Jo, en grupp pensionärer. Högst otippat va? De snurrar och vinner 10 000 kr. "Vad ska du göra med pengarna?" frågar programledaren. "Jag vet inte" säger pensionärgubben. "Har du inget speciellt att lägga dem på? Något du velat köpa dig?" frågor hon vidare. "Nej, jag har allt jag behöver." svarar gubben. "Vi kanske tar oss en resa till Stockholm för att se en sådan däringa mjusikall." säger han efter en stunds grubblande. 

Det är verkligen sådana som förtjänar att vinna tycker jag. Eller inte. Varför är det aldrig någon typ ensamstående mamma som vinner pengar till sina barn? Eller någon som behöver betala av ett lån? Eller vem farao som helst som faktiskt behöver dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0