Snuffe Klantkatt

De säger ju att djurägare har lägre vilopuls, och mindre risk för hjärtsjukdomar. Detta för att de gosar med sina djur, och frigör massa endorfiner som liksom tar hand om kroppen. I mitt fall känns det som att det är tvärt om. Det är defintivt mina djur som kommer skicka mitt hjärta till en för tidig död.

Igår när jag satt och tittade igenom Farbrorns klor (brukar kolla dem någon gång i veckan, och tur är väl det), så inser jag att han slitit av en utav dem. IGEN. Det är 3:e gången nu på 2 år... Visserligen är han en klant (trillade exempelvis av klösträdet häromdagen när han sov....), så jag förstår att klorna lossnar, men det är fortfarande ett projekt att växa ut den igen. Så, idag har vi jodopaxat lilla pulpan (insidan av klon, typ undersidan av vår nagelbädd) så att den är fri från bakterier, och även startat penicillinkur nummer 2. Som tur är, ha!, så hade vi kvar pencillin från kuren förra veckan. Eftersom han gjort detta förut, så kände jag att inget veterinärbesök krävs. Är trött på att betala dem en massa pengar för att få höra något jag redan vet. Sist tog de ut 100 kr extra för att faxa ett recept. Helt galet.



Slutsvammlat för idag. Nu blir det omelett till mig och bautababy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0