På beställning

Igårkväll stod jag och svor till Henrik. Inte för att han gjorde något dumt, utan för att jag kände mig uppgiven och trött och han var närmast sörjande. Som vanligt.

Folk runtomkring oss är sjuka, deras närmaste dör, Henki jobbar mycket och är trött, Ombra ska snart börja löpa (vilket alltid deprimerar mig), katten är förj*vla tölig... Ja listan kan faktiskt göras riktigt lång. Det är mycket negativ energi som tynger oss och våra kära just nu, och om man inte anstränger sig så är det lätt att fastna.

Mina två största projekt just nu är just hunden och katten. Hunden behöver gå upp i vikt och må bättre. Katten behöver också må bättre, och behöver också stimulans. Han går runt och skriker hela dagarna, och det driver oss till vansinne. Planen är därför att börja släppa ut honom. Något jag alltid sagt att jag aldrig skulle göra, men som det är nu så skjuter jag honom snart, och det går ju liksom inte... Därför har vi börjat ta promenader i selen ute, och detta verkar lugna den lilla pälsbollen. Dagens i-landsproblem, men vad gör man inte?

Hunden får massa extra tillskott av smaskigheter som ska påverka vikten, men när jag vägde henne igår hos veterinären så stod vågen på 47 kg ändå. 47 är väl ok (hon brukar ligga runt 45-46), men hon skulle må bättre av att ligga på 50-51 kg. Vi var hos veterinären för att kolla upp hur mycket en sterilisering skulle kosta. Efter att ha ringt runt till de andra klinikerna så är det bästa budet 5 500 kr. Som tur är så är jag ju miljonär i smyg, så det ska jag väl kunna smyga fram. Eller inte. Det får helt enkelt bli löp med allt vidrig som det innebär. Löpet är den enda perioden då jag inte gillar att ha en enorm hund.

Efter att jag pratat av mig lite med Henki så kändes det bättre, men sen fick jag en ännu bättre present! Harry sov hela natten. På riktigt! Jag var inne och tittade till honom vid 4, men han sov mellan 19.30 och 07.00. Han åt inte ens välling! En hel natt var definivt ett steg i rätt riktning, så tack Harry! ♥

Nu ska jag kopiera färdigt bilderna från den gamla datorn till den nya. Det går långsamt... Resterande av tisdagen den 12 januari 2010 ska spenderas ute på promenad och inne. Efter ändrade planer på  förmiddagen tar vi det lugnt helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Fia

Ibland är livet lite bråkigt. Kurvan kan gå nedåt, men det vänder alltid tillslut :) tur det. Hoppas det känns bättre :)



Ska vi inte ta och ses snart igen ? :) det går för långt mellan gångerna! :) kramkram

2010-01-12 @ 15:12:16
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0