Tomt i plånkan...

Mammadagarna sinar i rask takt. Examensarbetet ska snart skrivas, men vi vet inte hur vi löser Harrys omhändertagande om dagarna. Henki får veta om han får fast jobb och kan ta pappaledigt ungefär samma vecka som han ska vara det. Den sommarkursen jag tänkt läsa för att plussa på min examen, och dryga ut mammadagarna extra, går inte till sommaren. Jag står kvar med endast några få dagar längre än vad sommaren är. Inga jobbmöjligheter. Ingen a-kassa eftersom jag studerat. Ingen kurs att läsa. Tjolahopp.

Mitt första drag är att jag har gått ner till 3½ dagar i veckan istället för 5, och vi ska nu spara spara spara. Detta samtidigt som vi ska betala av motor till nya bilen, nya datorn och lite gammalt skräp. Isn't life wonderful? 

Jag behöver därför era bästa spartips! Även de allra minsta tas emot med öppna armar! Så varsegod, tipsen lämnas här ovanför!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Försök få engelska kursen på distans på halvfart. Då kan du ta halvt studielån (om du vill) eller bidrag och två el tre mammadagar. Engelskan behöver du kanske inte fortsätta med sen till hösten utan bara ta en termin? tre träffar a 2dgr = 6ggr under våren. fredagar 13-17 lördagar 9-15. Ett förslag bara. Kramar

2010-01-15 @ 21:06:50
Postat av: Anna

läs nån annan kurs? finns ju mkt kurser på internetdistans, har du kollat upp det? http://studera.netuniversity.se

mvh anna

2010-01-16 @ 00:10:31
URL: http://itsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0