Tvära humörsvängningar

Man kan alltid lita på att någon myndighet eller annat skit ser till att gräva stora hål i ens plånbok när man minst anar det. Den här månaden fick jag veta att Agria (djurförsäkringen) ska dra dubbelt belopp från mitt konto eftersom de själva krånglat till det och inte dragit något förra månaden. Nästan tusen kronor blir det. Helt sjukt. För någon som knappt har en inkomst är tusen kronor inte bara tusen kronor, utan mat för flera veckor. 

Idag fick jag dessutom veta att CSN vill ha flera tusen av mig nästa månad. Nu har jag nämligen inte studerat på 2 kvartal, och då är det dags att börja betala tillbaka! Äntligen! Att beloppet är i princip lika mycket som det jag får av Försäkringskassan varje månad spelar tydligen ingen roll. Fy f*n säger jag bara.

Henki svarade snabbt "Ska jag betala det åt dig?" på mitt arga sms, och jag svarade "Ja hur skulle det annars gå till?". Det känns som om jag är 2 år, och totalt oförmögen att ta hand om mig själv.

Som tur är så började den här dagen med ett besök hos U & T. Killarna lekte jättebra ihop, och vi åt jättestora kanelbullar, goda muffins och snackade lite mammaskit. Kunde inte varit bättre! Ikväll ska vi hem till min bror och Fia och äta mat och se på film. Syster med pojke kommer också. Kan inte bli bättre än så! Tur att jag har så mycket underbara människor runt mig! Gillar er! ♥

0-120f9f7f8d9ab0839b39c210fe6dc236.png
Småpojkarna i lekhörnan. Tänk att det ska bli tjocka gubbar av dem här söta om 50 år! Ha! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men duddedidutt. Ja, du alltså. Jag ringde csn o sa att jag var mamma ledig. Att jag inte hade slutat plugga. Då skrev de i det o jag slapp betala. du är ju inte färdig o har ingen inkomst. Kan man ju inte betala. Ring o kolla. Kram

2010-01-28 @ 09:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0