Virus

Ja de där j*vlarna är överallt. Harry har något förkylningsvirus, antagligen också förkylningsastma (Årets diagnos? Känns som om alla barn har det?), och dessutom har vi virus på vår externa hårddisk. Vi lånade ut den för att Fia fått virus i sin dator, och behövde plats för sina bilder. Brorsan upptäckte att fallet var lika illa där, men lovade att försöka ta bort det. Kan man inte ge datorn lite penicillin eller bricanyl så att den fungerar lite lättare?

Jag har ju för övrigt rörelseastma sedan många år tillbaka, vilket betyder att om jag anstränger mig för mycket så drar hela halsen ihop sig. Det sitter dessutom i flera timmar efteråt, och är inte så mysigt. Klart att alla dåliga gener går vidare fort som attan.

Jag är hemma och städar idag. Harry och Henki är hos hans föräldrar, och jag tar en lugn dag hemma med lite städning, bloggning och sovmorgon. Snart ska jag dessutom unna mig en tur ner till närbutiken för att handla så mycket mitt ansträngda konto tillåter mig - det är vardagslyx! ;P

Kommentarer
Postat av: Linda

Aaaah, det där känner jag igen. Min hals fungerar exakt likadant vid överansträngning (jag tror även Åsa har likadant). Så nu vet du iaf vilken sida av släkten du ska beskylla! Grattis till det! :-D



F ö har vi virus här också, men bara vanlig förkylning med feber. Så jag röstar ned vinterperioden nu!



Hoppas att ni kryar på er nu snart! :-)

2010-01-24 @ 21:18:03
Postat av: Fia

Tur vi har ett datasnille bland oss! :D :D Kul om vi kunde ses i veckan!! Kramkram

2010-01-24 @ 23:04:11
URL: http://soffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0