Migrän-morsan

Förändringarna som skett med min kropp efter att jag fått barn är många. Kan inte direkt komma på någon schysst förändring (inte direkt tacksamt att boobsen hänger vid knäna och är platta liksom...) men en sak som är riktigt irriterande är att jag har fått migrän. Visst, det kan ha kommit ändå, men doktorn sa att migrän allra oftast är ärftligt, och jag har ingen som jag kan ha ärvt det av...?
När jag gick i låg- och mellanstadiet hade jag en kompis vars mamma hade migrän. Jag minns henne tydligt, för hon var inte särskilt behaglig. Det var ingen mamma man kände att man kunde luta sig mot och få tröst av, utan hon var spänd och lite bitskt rent av. Jag har ett mycket starkt minne från när vi kom in efter att ha lekt ute, och hon går förbi oss i hallen och vrålar: "Ja ni kan vara inne men då får ni vara tysta för jag har migrän!!" Våldsamt ilsken och inte alls särskilt kul att vara omkring.
Jag vill inte bli en migrän-mamma. En sådan som Harry måste leka tyst runt för att jag inte ska få tokspel och skrika. En mamma som bara ligger i sängen med persiennerna nere och inte går att prata med. *ryser* Idag har jag varit sån. Redan när jag vaknade och försökte öppna ögonen så insåg jag att det var kört. Henki fick ringa chefen och förklara att jag inte ens tog mig ur sängen, så öppna butiken var inte att tänka på. Jag tog dubbel dos medicin och sov sen till 12.30. Henki tog med sig Harry och hunden till sina föräldrar. Mom of the year? Nej inte riktigt.
Aj på mig.

Imorgon ska jag ringa min doktor och kräva receptbelagd medicin. Såhär får det inte fortsätta.
Vad har ni för erfarenheter av migrän? Tips?

Kommentarer
Postat av: ulli

Aj, aj stackars dig :( Mina erfarenheter av migrän kommer långt tillbaks i tiden. Led rätt ordentligt av det under mellanstadiet, det enda som i princip hjälpte var att stoppa fingrarna i halsen o sen gå å sova nån timme. I alla fall för mig, för jag blev alltid så illamående. Du har kollat ögonen nyligen va? Min migrän började därifrån (tror jag..) Hoppas du är pigg imorgon iaf, ska bli så kul att äntligen träffa er! Kram!

2010-07-25 @ 19:57:39
Postat av: Tant Marie

Stackars dig... har också ett minne av en kompis mamma som skulle ha det tyst och mörkt...Jobbigt! Tänk på MATEN, SÖMNEN och CHOKLAD. Just de tre sakerna är det som en jobbarkompis jag har måste vara jättenoga med, (för att inte få migrän) Alltid äta ordentligt, aldrig få för lite sömn och aldrig äta något med mörk choklad...Låter enkelt va?! Nej, jag tror inte det är så enkelt... Massor av kramar till dig, Marie

2010-07-25 @ 22:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0